Třída Slůňata

Denisa Polachová - zástupkyně ředitelky, učitelka na třídě Slůňata

Denisa Polachová
zástupkyně ředitelky, učitelka na třídě Slůňata

Michaela Dvořáková

Bc. Michaela Dvořáková, DiS.
učitelka na třídě Slůňata

Hana Kuzniková - asistentka pedagoga na třídě Slůňata

Hana Kuzniková
asistentka pedagoga na třídě Slůňata

JAK TO U NÁS CHODÍ

Společně si hrajeme, objevujeme nové věci, experimentujeme, pomáháme si, učíme se spoustu nového a vytváříme pravidla, která se učíme dodržovat.

Ráno do 8.30, kdy se sejdeme všichni ve třídě, si hrajeme v centrech aktivit.

Děti mají nachystanou mísu s ovocem a pitný režim v kuchyňce, kam si můžou chodit po celé dopoledne.

KOMUNIKAČNÍ (RANNÍ) KRUH A POHYBOVÁ CHVILKA

V 8.30 se děti svolávají do ranního kruhu básničkou – povíme si, jaký je dnes den, měsíc
v roce, roční období, občas i procvičíme znalost geometrických tvarů a barev. Také si povídáme o emocích, jak se dnes cítíme.

Když si společně v kruhu popovídáme, následuje pohybová chvilka, kdy rozehřejeme naše svaly formou honičky nebo jiné rušné pohybové aktivity. Poté následuje průpravná část formou rozcvičky, kdy na děti dohlížíme, aby cvik prováděly správně. Nakonec probíhá relaxační část, povětšinou za doprovodu relaxační hudby.

Od 9:00 je pro děti připravena svačina na servírovacím stole, kde si každé dítě připraví jídlo na tácek, odnese ke stolu a dojde si pro pití (kakao, čaj, bílá káva, …)

Když je dítě po svačině, uklidí si své místo po jídle, zajde se umýt, vezme si knihu a jde si ji prohlížet do centra Knihy a písmena.

Poté, co mají děti dojedeno, dá paní učitelka znamení, cinknutím na triangl. Děti uklidí knihy a jdeme společně do komunikačního kruhu.

KOMUNIKAČNÍ KRUH A ŘÍZENÉ NEBO ČÁSTEČNĚ ŘÍZENÉ AKTIVITY

V kruhu máme pro děti připravené materiály k daným úkolům, které nás během řízené činnosti v centrech aktivit čekají. Když si v kruhu společně popovídáme na dané téma, poté vysvětlíme úkoly do jednotlivých center. Děti si vyberou centrum, ve kterou budou pracovat. Pracují do chvíle, než jim dáme znamení, opět cinknutím na triangl, že mají uklízet. Když mají vše uklizeno, prohlédneme si jejich práce v reflexním kruhu. Také si svou práci každé z dětí zhodnotí a společně si řekneme, co se nám dnes povedlo.

POBYT VENKU

Pak už nám nic nebrání v tom, jít ven, ať už na zahradu anebo na procházku.

Ven se vždy děti moc těší. Snažíme se chodit za každého počasí, pokud nám to ovzduší dovolí. Venku běhají, hrají nejrůznější hry. Nejraději mají jízdu na odrážedlech, kolech, tvoření z písku. Ovšem se také nebráníme procházkám, abychom jsme se naučili a osvojovali dodržování pravidel silničního provozu (chůze po chodníku, přechod pro chodce, přednosti, …).

OBĚD A PŘÍPRAVA NA ODPOČINEK

V 11.30 přichází paní kuchařka s obědem, který si děti také servírují sami. Po obědě se děti rozdělují na 2 třídy. Na třídě Slůňata odpočívají předškoláci, na třídu Žirafy odcházejí děti mladšího věku. Děti provedou hygienu, převléknou se do svých pyžam a jdou odpočívat. Většinou dětem čteme pohádkové knížky, občas děti mají poslechovou pohádku nebo pohádkové písničky. Předškoláci, kteří nemají takovou potřebu spánku, mají vždy připravenou nějakou klidovou činnost.

ODPOLEDNÍ ČINNOSTI

Po odpočinku, okolo 14.00, děti opět čeká svačina, kterou si servírují sami. Pak si můžeme zase společně hrát, něco vyrábět, dodělat si nedokončenou práci, nebo při teplejším počasí, trávíme čas na naší zahradě.

Poté děti odcházejí domů.

Domácnost


Hudba


Pohyb a relaxace


Ranní kruh


Ateliér


Dramatika


Kostky


Manipulativa a stolní hry


Knihy a písmena


Dílna


Pokusy a objevy

Cesta TŘÍ KRÁLŮ DO BETLÉMA - Dnes šly děti s paní učitelkou Deniskou a Haničkou, společně do Betléma, Ježíškovi donést dary - zlato, myrhu a kadidlo. Šli přes hory, přes doly, brodili se řekou, do Betléma úspěšně všichni došli. [gallery columns="5" ids="15528,15529,15530,15531,15532,15533,15534,15535,15536,15537,15538,15539,15540,15541,15542,15543,15544,15545,15546,15547,15548"]...

S Vánocemi je spjato mnoho zvyků a tradic, mezi něž se řadí i pouštění lodiček ze skořápek vlašských ořechů. Podle tradice plavba lodičky se zapálenými svíčkami dokáže předpovědět naši budoucnost či odpovědět na věc, kterou chceme znát. I my jsme pouštěli každý svou lodičku ze...

A máme tady podzim. S dětmi jsme si ukázali obrázky listů, řekli jsme si jaké barvy můžou mít listy na podzim. Děti si listy nabarvily a obtiskly na papír. Každý si také vyrobil svého papírového draka. Seznámili jsme se s Ferdou a jeho mouchami. Každá...

Prázdniny skončily a se začátkem školního roku přicházejí do MŠ nové děti. Září byl pro nás měsíc adaptace, seznamování. Dítě si musí zvyknout na mnoho nového - denní režim, nepřítomnost rodičů, cizí autorita, kamarádi, nové prostředí, pravidla, atd. Některé děti se adaptují na prostředí mateřské...

Bylo krásné počasí, a tak jsme přesunuli činnosti na školní zahradu. Děti vyskládaly z plastelíny barevného hada nakresleného na papíru, navlékaly barevné korálky na drátek a tvořily z nich hada, skládaly puzzle nejrůznějších zvířat a různého počtu dílků....

V červnu jsme se věnovali lodní dopravě. Ukázali jsme si obrázky parníku, rybářské lodi a sportovních lodí. Děti obtahovaly slova, kreslily a psaly do písku, na geoboardu si zkusily poskládat loď z gumiček, vytvořily parník z papíru, z kostek stavěly přístav, na triko si obtáhly...