DENNÍ REŽIM VE TŘÍDĚ
Při příchodu do třídy si dítko převezme paní učitelka nebo paní asistentka, která mu pomůže se rozloučit s maminkou, tatínkem nebo s jiným rodinným příslušníkem. Loučení se zbytečně neprotahuje.
Poté se dítko pozdraví s paní učitelkou a s paní asistentkou. Pozdrav si každé dítko vybírá samo, a to buď srdíčko = objetí, ruka = „placák,“ dá si ke své fotce smajlíka, podle nálady a značku pod daný obrázek, jestli jde po obědě, nebo po spaní.
Do 8:30 h děti plní strukturované úkoly u pracovního stolu s paní učitelkou, ostatní si vždy hrají v herně nebo ve třídě. Za každý splněný úkol si děti dávají smajlíka.
V 8:30 h nám začíná ranní kruh. Přivítáme se uvítací básničkou, řekneme si kdo je ve třídě. Poté si každé dítě přiřadí svou značku k fotce. Také si řekneme jaký je den. Ranní kruh ukončíme básničkou nebo písničkou v piktogramech, dle daného tématu. Po ranním kruhu máme cvičení. Nejdříve se zahřejeme, a to pohybovou aktivitou (rušná část). Poté si zacvičíme (průpravná část – většinou rozcvičky s různými pomůckami) a nakonec se vydýcháme a uvolníme celé tělo (relaxace).
V 9:00 h nám paní kuchařky přinesou svačinku (pitný režim máme k dispozici celý den), kterou si děti servírují samy na tácek. Po svačině si děti odnesou tácky a hrnečky samy a umyjí si ruce.
Po svačině odcházíme do herny, kde nás čeká tematický kruh. Ve kterém paní učitelka řekne podrobnosti o tématu, ukazuje demonstrační obrázky, přehrává zvukové nahrávky a nakonec se děti seznámí s činnostmi v centrech aktivit.
Děti si vybírají aktivitu, která je nejvíc zaujala, popřípadě jsou vedeny paní učitelkou, nebo paní asistentkou k dané aktivitě. Paní učitelky a paní asistentky dětem dopomáhají u těchto činností. Centra aktivit si poté děti uklízejí s pomocí paní učitelky a paní asistentky. Pokud nám to počasí umožňuje, jdeme na zahradu MŠ nebo na procházku, kde se seznamujeme s okolním prostředím, procvičujeme orientaci v okolí a učíme se bezpečnosti nejen silničního provozu. Pobyt venku také závisí na znečištěném ovzduší v daný den nebo na počasí. Pokud je venku nepříznivé počasí probíhá náhradní program ve třídě (různé opičí dráhy, společenské hry) nebo jdeme o patro výš, kde máme k dispozici horolezeckou stěnu.
Okolo 11.15 h se chystáme na oběd. Děti si umyjí ruce a prostírají si své místo u stolu.
V 11.30 h nám paní kuchařky donesou oběd. Děti si samy pod dohledem nebo s dopomocí dospělého nabírají polévku. Po polévce děti odnášejí talíře na servírovací stůl a na něm už je připravené hlavní jídlo, které si děti nabírají opět samy pod dohledem, nebo s dopomocí dospělého. Po obědě odnáší talíř, příbory a hrneček samy a jdou se umýt. Děti, které odcházejí po obědě, si sednou na lavičku a prohlížejí si knížky. Děti, které zůstávají odpočívat, si nachystají k postýlce židli na odložení věcí, poté se převlékají do pyžam. Jakmile jsou všechny děti v postýlkách připravené odpočívat, paní učitelka nebo paní asistentka začíná číst pohádku, aby se dětem dobře odpočívalo.
Od 14.00 h děti vstávají. Převlékají se z pyžam, které si pověsí na věšák a odnášejí si je na určené místo. Peřiny si děti poskládají a s polštářem odnášejí do zadního prostoru, tomu určeném. Poté se děti nasvačí a do příchodu rodičů probíhají odpolední aktivity. Za pěkného počasí chodíme na zahradu mateřské školy. Rodiče mohou děti vyzvedávat od 14.30h do 16.00h, kdy se mateřská škola uzamyká.
Paní učitelky a paní asistentky během celého dne děti podporují a motivují. Děti učíme samostatnosti, jak u činností, tak v sebeobsluze.