Třída Lvíčata

Třída Lvíčat je heterogenní  třída pro děti  se speciálními vzdělávacími potřebami a to od 3 do 7 let. Pracujeme dle zásad TEACCH programu (strukturalizace, vizualizace a individualizace výuky). Výuka probíhá za podpory Piktogramů (z reálných fotek), které děti provází celý den při každé činnosti.

Pro školní rok 2025/2026 se o děti starají:

IMG-20250828-WA0019

Mgr. Michaela Hrachová
učitelka na třídě Lvíčata

IMG_20250129_053710

Ludmila Heiduczková, DiS.
učitelka na třídě Lvíčata

IMG-20250827-WA0002

Lenka Barišová
asistent pedagoga na třídě Lvíčata

JAK TO CHODÍ U LVÍČAT:

 Naše třída se otvírá v 7.30 h.

Při příchodu do třídy si dítko převezme paní učitelka nebo paní asistentka, která mu pomůže se rozloučit s maminkou, tatínkem nebo s jiným rodinným příslušníkem. Loučení se zbytečně neprotahuje.

Poté se dítko pozdraví s paní učitelkou a s paní asistentkou, obrázek Ahoj. Poté si dá svou značku pod daný obrázek, jestli jde po obědě, nebo po spaní.

Do 8.30 h děti plní strukturované úkoly u pracovního stolu s paní učitelkou. Děti, které mají strukturované úkoly splněny, plní ještě úkol s tělocvičnými prvky  v herně (opičí dráha, smyslový chodníček apod.), po splnění tohoto úkolu si sundají daný obrázek a jdou si hrát opět do herny, kde na ně dohlíží paní asistentka nebo paní učitelka.

 V 8.30 h nám začíná ranní kruh.

S dětmi se přivítáme nejprve básničkou, poté se jednotlivě přivítáme s dětmi „placákem“, pohlazením po tváři a udržujeme s dětmi oční kontakt. Podle fotek si ukážeme a řekneme, kdo je a není přítomný ve třídě. Poté si každé dítě přiřadí svou značku k fotce. Také si řekneme jaký je den a vyjmenujeme si všechny dny v týdnu podle piktogramů, řekneme si jaké je počasí venku, roční období , měsíc a spočítáme všechny přítomné děti. Ranní kruh ukončíme básničkou s pohybem na roční období a také básničkou s motorickým doprovodem spojenou s mytím rukou.

 V 8.45 h začíná pohybová chvilka. Pohybová chvilka u nás probíhá formou básničky s pohybem. Děti si vezmou pěnová kolečka a rozestaví se tak, aby každé dítě melo kolem sebe místo. Básničky s pohybem jsou krátké a tematické. Poté si jdou sundat obrázek a umýt ruce.

V 9.00 h nám paní kuchařky přinesou svačinku (pitný režim máme k dispozici celý den), kterou si děti servírují samy na tácek. Po svačině si děti odnesou tácky a hrnečky samy. Sundají opět obrázek a umyjí si ruce.

Po svačině se přesouváme do třídy ke stolečkům, kde začíná řízená činnost, zaměřená na tematické aktivity a individuální činnosti podle potřeb každého dítěte.

Děti jsou vedeny paní učitelkou, nebo paní asistentkou u dané aktivity. Paní učitelky a paní asistentka dětem dopomáhají u těchto činností. Veškeré pomůcky si poté děti uklízejí s pomocí paní učitelky a paní asistentky.

Pokud nám to počasí umožňuje, jdeme na zahradu MŠ nebo na procházku, kde se seznamujeme s okolním prostředím, procvičujeme orientaci v okolí a učíme se bezpečnosti nejen silničního provozu. Pobyt venku také závisí na znečištěném ovzduší v daný den nebo na počasí. Pokud je venku nepříznivé počasí probíhá náhradní program ve třídě (různé překážkové a smyslové dráhy, společenské hry, hry s padákem) nebo jdeme o patro výš, kde máme k dispozici horolezeckou stěnu.

Od října do června máme každou středu nebo čtvrtek od 9:00 do 9:30 saunu(záleží vždy na domluvě pedagogů), která je k dispozici v budově mateřské školy. Pokud mají rodiče zájem, je pro děti k dispozici inhalování. Po sauně probíhají relaxační aktivity.

Okolo 11.35 h se chystáme na oběd.

Děti jdou nejdříve na WC, poté si umyjí ruce a prostírají si své místo u stolu. Nejprve si vezmou prostírání, kde je pomocí obrázků znázorněné nádobí a příbor, odnesou si ho ke stolečku na své místo. Poté si nachystají hluboký talíř, příbor a hrneček s pitím.

V 11.45 h nám paní kuchařky přinesou oběd.

Děti si samy pod dohledem nebo s dopomocí dospělého nabírají polévku. Po polévce děti odnášejí talíře na servírovací stůl a na něm už je připravené hlavní jídlo, které si děti nabírají opět samy pod dohledem, nebo s dopomocí dospělého. Po obědě odnáší talíř, příbory a hrneček samy, sundají obrázek a jdou se umýt. Děti, které odcházejí po obědě, si sednou do křesílka nebo plní úkoly, které jsou pro ně připraveny na koberci, který je umístěn na zadní části klavíru. Děti, které zůstávají odpočívat, si nachystají k postýlce židli na odložení věcí, poté se převlékají do pyžam. Jakmile jsou všechny děti v postýlkách připravené odpočívat, paní učitelka nebo paní asistentka začíná číst pohádku, aby se dětem dobře odpočívalo.

Vyzvedávání po obědě je od 12:15 do 13:00.

Od 14.00 h děti vstávají.

Převlékají se z pyžam, které si pověsí na věšák a odnášejí si je na určené místo. Peřiny si děti poskládají a s polštářem odnášejí do zadního prostoru, tomu určeném. Poté se děti nasvačí a do příchodu rodičů probíhají odpolední aktivity. V případě pěkného počasí chodíme na zahradu mateřské školy.

Od 14:15 – odpolední svačina.

Rodiče mohou děti vyzvedávat od 14.30 do 15.00.

Paní učitelky a paní asistentka během celého dne děti podporují a motivují. Děti učíme samostatnosti, jak u činností, tak v sebeobsluze.

PROSTORY TŘÍDY LVÍČATA:

Sledujte aktuality z naší třídy Lvíčata.

 

 

 

 

Tento týden jsme začali jako opravdový sportovci. Jeden den v týdnu proběhla ve školce Zimní olympiáda. Děti si vyzkoušely skoky na lyžích, stát na snowboardu, krasobruslení, střelbu na terč, lyžařský slalom, olympijské jamajské boby, curling a také střílet góly jako hokejisté, kde v čele brány stál...

Tento týden jsme přizpůsobili režim dne třídy novému kamarádovi, který k nám nastoupil ve středu. 😊 Chtěli jsme, aby se u nás cítil co nejlépe, tak jak to chceme i u ostatních dětí. ❤️ Děti ho přijaly mezi sebe a tím máme opět naplněnou kapacitu...

V Novém roce jsme se věnovali tématu Tři králové. Vyrobili jsme si královské koruny jako správní králové. Zacvičili jsme si s kometou, naší další disciplínou byl slalom kolem kuželů. Skládali jsme puzzle, hledali správné stíny, obtahovali písmena, skládali slova z písmen a spoustu dalších aktivit. Samozřejmě jsme nezapomněli...

V tomto týdnu jsme měly návštěvu 😊 Přišel k nám Mikuláš, čert a anděl. Ale než k nám přišli , popovídali jsme si a ukázali, jak vlastně vypadají na obrázku. Upekly jsme si perníčky, vanilkové rohlíčky a linecké cukroví. I přesto, že nám počasí venku nepřálo, jsme si...

Dalším naším tématem byla Zima. S dětmi jsme si vyrobily hrníček na čaj, upekly si zimní skořicové sušenky a protože nám ještě nenapadl  venku sníh, děti vyrobily svůj sníh, ze kterého mohly postavit sněhuláka 😊 a neměly zmrzlé ruce 😊 Také si děti vyrobily sněhové koule ...

Další naší zastávkou byla Austrálie. Ukázali jsme si na mapě a taky na glóbusu , kde leží Austrálie. Děti poznaly, jaká zvířátka tady žijí, jak vypadá vlajka , vyrobily a ozdobily si bumerang, skládaly slova z písmen, zahrály si na klokany, zazpívaly a bubnovaly písničku Kočka...

S dětmi jsme se vydali po stopách Asie. Ukázali jsme si na mapě a taky na glóbusu , kde leží Asie, Čína, Japonsko, Indie a Mongolsko. Děti postavily Velkou Čínskou zeď a také ji zbouraly 😊 , vyrobily si vějíř, vyzkoušely se najíst čínskými hůlkami, ochutnaly...

Naše další téma se týkalo Stromů a keřů. Na začátku týdne nám počasí nepřálo, ale to nám vůbec nevadilo 😊 . Využili jsme velké míče, na kterých děti skákaly, prolézaly překážkovou dráhu a smyslový chodníček… Děti poznávaly stromy, keře a také jejich listy. Ukázali jsme...

První říjnový týden a máme za sebou první téma Na poli, traktor veze brambory. Děti poznávaly brambory na všechny způsoby. Ukázali jsme si, jak brambory vypadají, děti si zkusily brambory oškrábat, nakrájet a poté jsme si je společně upekli. Děti si je nazdobily bylinkami a...

I poslední týden v září jsme nelenili. Celý týden nás provázelo hezké počasí a tak jsme si užívali sluníčka na zahradě –  děti jezdily na odrážedlech, koloběžkách, stavěly z písku bábovky, házely s míčem. V úterý byl našim cílem Slezskoostravský hrad, na který jsme se...