Třída Lvíčata

Třída Lvíčat je heterogenní  třída pro děti  se speciálními vzdělávacími potřebami a to od 3 do 7 let. Pracujeme dle zásad TEACCH programu (strukturalizace, vizualizace a individualizace výuky). Výuka probíhá za podpory Piktogramů (z reálných fotek), které děti provází celý den při každé činnosti.

Pro školní rok 2025/2026 se o děti starají:

IMG-20250828-WA0019

Mgr. Michaela Hrachová
učitelka na třídě Lvíčata

IMG_20250129_053710

Ludmila Heiduczková, DiS.
učitelka na třídě Lvíčata

IMG-20250827-WA0002

Lenka Barišová
asistent pedagoga na třídě Lvíčata

JAK TO CHODÍ U LVÍČAT:

 Naše třída se otvírá v 7.30 h.

Při příchodu do třídy si dítko převezme paní učitelka nebo paní asistentka, která mu pomůže se rozloučit s maminkou, tatínkem nebo s jiným rodinným příslušníkem. Loučení se zbytečně neprotahuje.

Poté se dítko pozdraví s paní učitelkou a s paní asistentkou, obrázek Ahoj. Poté si dá svou značku pod daný obrázek, jestli jde po obědě, nebo po spaní.

Do 8.30 h děti plní strukturované úkoly u pracovního stolu s paní učitelkou. Děti, které mají strukturované úkoly splněny, plní ještě úkol s tělocvičnými prvky  v herně (opičí dráha, smyslový chodníček apod.), po splnění tohoto úkolu si sundají daný obrázek a jdou si hrát opět do herny, kde na ně dohlíží paní asistentka nebo paní učitelka.

 V 8.30 h nám začíná ranní kruh.

S dětmi se přivítáme nejprve básničkou, poté se jednotlivě přivítáme s dětmi „placákem“, pohlazením po tváři a udržujeme s dětmi oční kontakt. Podle fotek si ukážeme a řekneme, kdo je a není přítomný ve třídě. Poté si každé dítě přiřadí svou značku k fotce. Také si řekneme jaký je den a vyjmenujeme si všechny dny v týdnu podle piktogramů, řekneme si jaké je počasí venku, roční období , měsíc a spočítáme všechny přítomné děti. Ranní kruh ukončíme básničkou s pohybem na roční období a také básničkou s motorickým doprovodem spojenou s mytím rukou.

 V 8.45 h začíná pohybová chvilka. Pohybová chvilka u nás probíhá formou básničky s pohybem. Děti si vezmou pěnová kolečka a rozestaví se tak, aby každé dítě melo kolem sebe místo. Básničky s pohybem jsou krátké a tematické. Poté si jdou sundat obrázek a umýt ruce.

V 9.00 h nám paní kuchařky přinesou svačinku (pitný režim máme k dispozici celý den), kterou si děti servírují samy na tácek. Po svačině si děti odnesou tácky a hrnečky samy. Sundají opět obrázek a umyjí si ruce.

Po svačině se přesouváme do třídy ke stolečkům, kde začíná řízená činnost, zaměřená na tematické aktivity a individuální činnosti podle potřeb každého dítěte.

Děti jsou vedeny paní učitelkou, nebo paní asistentkou u dané aktivity. Paní učitelky a paní asistentka dětem dopomáhají u těchto činností. Veškeré pomůcky si poté děti uklízejí s pomocí paní učitelky a paní asistentky.

Pokud nám to počasí umožňuje, jdeme na zahradu MŠ nebo na procházku, kde se seznamujeme s okolním prostředím, procvičujeme orientaci v okolí a učíme se bezpečnosti nejen silničního provozu. Pobyt venku také závisí na znečištěném ovzduší v daný den nebo na počasí. Pokud je venku nepříznivé počasí probíhá náhradní program ve třídě (různé překážkové a smyslové dráhy, společenské hry, hry s padákem) nebo jdeme o patro výš, kde máme k dispozici horolezeckou stěnu.

Od října do června máme každou středu nebo čtvrtek od 9:00 do 9:30 saunu(záleží vždy na domluvě pedagogů), která je k dispozici v budově mateřské školy. Pokud mají rodiče zájem, je pro děti k dispozici inhalování. Po sauně probíhají relaxační aktivity.

Okolo 11.35 h se chystáme na oběd.

Děti jdou nejdříve na WC, poté si umyjí ruce a prostírají si své místo u stolu. Nejprve si vezmou prostírání, kde je pomocí obrázků znázorněné nádobí a příbor, odnesou si ho ke stolečku na své místo. Poté si nachystají hluboký talíř, příbor a hrneček s pitím.

V 11.45 h nám paní kuchařky přinesou oběd.

Děti si samy pod dohledem nebo s dopomocí dospělého nabírají polévku. Po polévce děti odnášejí talíře na servírovací stůl a na něm už je připravené hlavní jídlo, které si děti nabírají opět samy pod dohledem, nebo s dopomocí dospělého. Po obědě odnáší talíř, příbory a hrneček samy, sundají obrázek a jdou se umýt. Děti, které odcházejí po obědě, si sednou do křesílka nebo plní úkoly, které jsou pro ně připraveny na koberci, který je umístěn na zadní části klavíru. Děti, které zůstávají odpočívat, si nachystají k postýlce židli na odložení věcí, poté se převlékají do pyžam. Jakmile jsou všechny děti v postýlkách připravené odpočívat, paní učitelka nebo paní asistentka začíná číst pohádku, aby se dětem dobře odpočívalo.

Vyzvedávání po obědě je od 12:15 do 13:00.

Od 14.00 h děti vstávají.

Převlékají se z pyžam, které si pověsí na věšák a odnášejí si je na určené místo. Peřiny si děti poskládají a s polštářem odnášejí do zadního prostoru, tomu určeném. Poté se děti nasvačí a do příchodu rodičů probíhají odpolední aktivity. V případě pěkného počasí chodíme na zahradu mateřské školy.

Od 14:15 – odpolední svačina.

Rodiče mohou děti vyzvedávat od 14.30 do 15.00.

Paní učitelky a paní asistentka během celého dne děti podporují a motivují. Děti učíme samostatnosti, jak u činností, tak v sebeobsluze.

PROSTORY TŘÍDY LVÍČATA:

Sledujte aktuality z naší třídy Lvíčata.

 

 

 

 

Ordinace u Lvíčat, to bylo jedním z našich témat, které nás doprovázelo v tomto týdnu. Děti si vyzkoušely být doktorem-obvazovat a ošetřovat nejen své kamarády, ale také pacienta pana medvídka, měřit teplotu a poslechnout si jejich srdíčko. Zubařem-vyčistily zuby panence a ošetřily zuby krabíkovi, malovaly stříkačkou, zkoumaly...

Karneval - období, na které se těší snad každé dítě. A myslíme, že v tomto případě to bylo právem 🥳. Čekal nás karneval s tématem VODNÍ SVĚT🌊. Měli jsme spoustu zábavy a her v podmořském i nadmořském světě plném rybiček, želviček, mořských víl, potápěčů, pirátů, plavců, plavčíků a...

Děti se zůčastnily karnevalu, tvořily, rozvíjely své předčtenářské a předmatematické dovednosti, ochutnávali ovovce a zeleninu, zahrály na Orffovy nástroje karnevalový pochod a spoustu dalších aktivit. ...

Tento týden nás na třídě Lvíčata čekalo téma Masopust. Děti si vyrobily jitrnici, provlékaly koláče, korálky. Vyzkoušeli jsme si barevný pokus – i když nám nevyšel podle představ, děti z něho měly obrovskou radost 😊modelovaly z plastelíny, skládaly koláč a jitrnici z PET víček a...

I tento týden jsme se věnovali s dětmi zvířátkům v zimě. Děti lepily ptáčka fazolemi, v písku hledali jídlo pro zvířátka (žaludy, kaštany), sypaly ptáčkům zrní do krmítka, vyrobily ptačí zob, který pověsily pro ptáčky na zahradě MŠ (budeme pozorovat, zda si ptáčci pochutnali) 😊 Také jsme společnými...

Zimní počasí a zvířátka v zimě byla dvě témata, která nás provázela měsícem leden. S dětmi jsme si vyzkoušeli pokusy se sněhem a leden, tvořili, cvičili, rozvíjeli motoriku a smyslové vnímání a také jsme byli bobovat na školní zahradě.       ...

Zimní oblečení, to bylo další téma, které nás s dětmi čekalo. Děti přiřazovaly barvy, třídily zimní oblečení, zkusily si ho také pověsit, pracovaly s různým materiálem (bavlnou, vlnou, vatou, krepovým papírem), počítaly knoflíky, vyráběly sníh a také ho zkusily obarvit, prošly hmatovým chodníčkem, překážkovou dráhou...

Tento týden nás čekalo téma Tři králové. Děti měly plné ruce práce. Nejprve jsme přivítali mezi námi novou paní učitelku Janu 😊 Děti se seznámily s postavami Tří králů, vyrobily si koruny, vytvořily město Betlém pomocí šablony, hrály na hudební nástroje (rolničky, rumba koule, kytaru) písničku...

Další týden patřil tématu Ovoce na podzim, kdy jsme si vybrali jablko, kterému jsme se naplno věnovali. Děti dělaly z jablek křížaly, které také ochutnaly, stejně jako sladký štrúdl, který upekly z jablek, které přinesly do školky. Hledaly jablka po herně, modelovaly z plastelíny, vyskládaly...