10 Čvc Letní radovánky
O prázdninách jsme měli téma letní radovánky. S dětmi jsme si užili spostu zábavy, čachtali se v bazénku, tvořili, tancovali, dětičky dostaly nanuk, zabalily si kurf na dovolenou a oslavili jsme s Ludvíčkem narozeniny. ...
Třída Lvíčat je heterogenní třída pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami a to od 3 do 7 let. Pracujeme dle zásad TEACCH programu (strukturalizace, vizualizace a individualizace výuky). Výuka probíhá za podpory Piktogramů (z reálných fotek), které děti provází celý den při každé činnosti.
Pro školní rok 2024/2025 se o děti starají:
DENNÍ REŽIM VE TŘÍDĚ
Naše třída se otvírá v 7.30 h.
Při příchodu do třídy si dítko převezme paní učitelka nebo paní asistentka, která mu pomůže se rozloučit s maminkou, tatínkem nebo s jiným rodinným příslušníkem. Loučení se zbytečně neprotahuje.
Poté se dítko pozdraví s paní učitelkou a s paní asistentkou, obrázek ruka = „placák.“ Poté si dá svou značku pod daný obrázek, jestli jde po obědě, nebo po spaní.
Do 8.30 h děti plní strukturované úkoly u pracovního stolu s paní učitelkou, ostatní děti si vždy hrají v herně nebo ve třídě, kde na ně dohlíží paní asistentka. Za každý splněný úkol si děti dávají smajlíka.
V 8.30 h nám začíná ranní kruh.
Přivítání vybírá paní učitelka nebo některé z dětí. Na výběr je ze 4 kartiček: přivítání úsměvem, tanečkem, podáním ruky nebo palcem nahoru. Podle fotek si ukážeme a řekneme, kdo je a není přítomný ve třídě. Poté si každé dítě přiřadí svou značku k fotce. Také si řekneme jaký je den a vyjmenujeme si všechny dny v týdnu podle piktogramů. Ranní kruh ukončíme básničkou s pohybem na roční období.
V 8.45 h začíná pohybová chvilka. Nejdříve se zahřejeme, a to pohybovou aktivitou (rušná část). Poté si zacvičíme (průpravná část – většinou rozcvičky s různými pomůckami) a nakonec se vydýcháme a uvolníme celé tělo (relaxace). Po pohybové chvilce si jdeme všichni umýt ruce.
V 9.00 h nám paní kuchařky přinesou svačinku (pitný režim máme k dispozici celý den), kterou si děti servírují samy na tácek. Po svačině si děti odnesou tácky a hrnečky samy a umyjí si ruce.
Po svačině odcházíme do herny, kde probíhá tematický kruh. Sedneme si společně na podsedáky do kruhu a paní učitelka řekne podrobnosti o tématu, ukazuje demonstrační obrázky, ukazuje názorné ukázky nebo přehrává zvukové nahrávky. Poté si říkáme společně tematickou básničku z piktogramů nebo písničku, kterou doprovázíme rytmizací na bubínek nebo ozvučná dřívka.
Po tematickém kruhu se přesouváme do třídy ke stolečkům, kde začíná řízená činnost, zaměřená na tematické aktivity a individuální činnosti podle potřeb každého dítěte.
Děti jsou vedeny paní učitelkou, nebo paní asistentkou u dané aktivity. Paní učitelky a paní asistentka dětem dopomáhají u těchto činností. Veškeré pomůcky si poté děti uklízejí s pomocí paní učitelky a paní asistentky.
Pokud nám to počasí umožňuje, jdeme na zahradu MŠ nebo na procházku, kde se seznamujeme s okolním prostředím, procvičujeme orientaci v okolí a učíme se bezpečnosti nejen silničního provozu. Pobyt venku také závisí na znečištěném ovzduší v daný den nebo na počasí. Pokud je venku nepříznivé počasí probíhá náhradní program ve třídě (různé překážkové a smyslové dráhy, společenské hry, hry s padákem) nebo jdeme o patro výš, kde máme k dispozici horolezeckou stěnu.
Od října do dubna máme každý čtvrtek od 9:00 do 9:30 saunu, která je k dispozici v budově mateřské školy. Pokud mají rodiče zájem, je pro děti k dispozici inhalování.
Po sauně probíhají relaxační aktivity.
Okolo 11.15 h se chystáme na oběd.
Děti si umyjí ruce a prostírají si své místo u stolu. Nejprve si vezmou prostírání, kde je pomocí obrázků znázorněné nádobí a příbor a odnesou si ho ke stolečku na své místo. Poté si nachystají hluboký talíř, příbor a hrneček s pitím.
V 11.25 h nám paní kuchařky donesou oběd.
Děti si samy pod dohledem nebo s dopomocí dospělého nabírají polévku. Po polévce děti odnášejí talíře na servírovací stůl a na něm už je připravené hlavní jídlo, které si děti nabírají opět samy pod dohledem, nebo s dopomocí dospělého. Po obědě odnáší talíř, příbory a hrneček samy a jdou se umýt. Děti, které odcházejí po obědě, si sednou podle potřeby na lavičku, žíněnku nebo do křesílka a prohlížejí si knížky. Děti, které zůstávají odpočívat, si nachystají k postýlce židli na odložení věcí, poté se převlékají do pyžam. Jakmile jsou všechny děti v postýlkách připravené odpočívat, paní učitelka nebo paní asistentka začíná číst pohádku, aby se dětem dobře odpočívalo a dětem, které jdou po obědě, se zkrátila doba čekání na rodiče.
Vyzvedávání po obědě je od 12:15 do 13:00.
Od 14.00 h děti vstávají.
Převlékají se z pyžam, které si pověsí na věšák a odnášejí si je na určené místo. Peřiny si děti poskládají a s polštářem odnášejí do zadního prostoru, tomu určeném. Poté se děti nasvačí a do příchodu rodičů probíhají odpolední aktivity. Za pěkného počasí chodíme na zahradu mateřské školy.
Od 14:15 – odpolední svačina.
Rodiče mohou děti vyzvedávat od 14.30 do 15.00.
Paní učitelky a paní asistentka během celého dne děti podporují a motivují. Děti učíme samostatnosti, jak u činností, tak v sebeobsluze.
Virtuální prohlídka třídy Lvíčata:
O prázdninách jsme měli téma letní radovánky. S dětmi jsme si užili spostu zábavy, čachtali se v bazénku, tvořili, tancovali, dětičky dostaly nanuk, zabalily si kurf na dovolenou a oslavili jsme s Ludvíčkem narozeniny. ...
V uplynulých dvou týdnech jsme se věnovali tématům jako je Letní počasí a oblečení a Letní sporty 😊Se třídou Slůňata jsme zavítali na mini výlet na Landek. Svezli jsme se autobusem a všechny děti to zvládly na jedničku. Letní počasí a sluníčko přímo vybízelo k vodním hrátkám...
Po úspěchu s výletem na Ostravici jsme vyslyšely proseb dětí a uspořádaly ještě jeden výlet na konci školního roku. Chtěly jsme akční výlet, rozhodly jsme se, že pojedeme do LANOVÉHO CENTRA LANDEK. Náš den začal jízdou autobusem do Hornického muzea. Jako první se obě třídy...
Poslední tři týdny jsme každý týden věnovali jedné ze složek integrovaného záchranného systému. Děti si vyzkoušely být policisty, hasiči i záchranáři. Tvořily, podívaly se na majáček a napodobovaly zvuk syrény, ošetřovaly, nacvičovaly přecházení silnice a spoustu dalších aktivit. V rámci tématu IZS jsme si také...
TAK A VÝLET ZA NÁMI! 🥳 Dneska se naše super parta ze třídy Žirafy, Slůňata a Lvíčata vydala vlakem na velký výlet směr Ostravice! 🚂 Počasí nám přálo na jedničku s hvězdičkou! ☀️ A co jsme během dne všechno stihli a zažili? Cesta vlakem je pokaždé pro děti...
V uplynulých třech týdnech na třídě Lvíčata probíhalo téma doprava (Na souši, Na vodě, Ve vzduchu). Děti si vyzkoušely, jaké stopy dělají auta, přiřazovaly dopravní prostředky na flísovou podložku, uvolňovaly ruce pomocí grafomotorických prvků, v dílně stavěly z kostek nebo PET víček, zatloukaly do korkové podložky, vyzkoušely...
V uplynulých čtrnácti dnech jsme se vydali do světa čar a kouzel 😊 Také se na jeden den staly čaroději a čarodějkami, plnily nejrůznější úkoly, zkusily si práci s Newtonovou hmotou, PET víčky, vyrobily pavučinu, koště a klobouk… Navštívili jsme třídu Slůňata (pracovalo se na zútulnění třídy...
Tento týden jsme zakončili téma Jaro, které jsme po týdnech měli rozděleno na tématické části: oblečení, počasí, zvířátka, rostliny a stromy a Velikonoce. Děti si vyzkoušely spoustu aktivit v rámci manipulativních činností, výtvarných činností, učily se a opakovaly si skládání oblečení, malovaly vajíčka a upekly...
Tento týden jsme měli ve školce BAREVNÝ TÝDEN Odstartovali jsme ho modrou barvou, ale jelikož modrou jsme fotili na začátku dubna, do této galerie jsme přidali barvy, které ještě nafocené nemáme. Děkujeme, že jste do toho šli s námi a ukázali nám, jaké barevné kousky skrývá...
Tento týden jsme pokračovali v tématu Ordinace u Lvíčat, kde jsme se věnovali převážně jídlu, které je zdravé a které ne. S dětmi jsme si udělali Smootie, zeleninový i ovocný salát, tvořili, učili se čistit zoubky. ...