Zaměstnanci
Zaměstnáváme aktivní, nadšené a neustále se vzdělávající učitelky, asistentky, a loajální a podporující provozní zaměstnance.
NAŠE UČITELKY A ASISTENTKY:
Jarmila Karnovská – ředitelka, učitelka ve třídě Žirafy
Bc.Anna Žemlová – zástupkyně ředitelky, učitelka ve třídě Žirafy
Silvie Vlčková – asistent sociální inkluze ve třídě Žirafy
Jana Krömer – učitelka ve třídě Slůňata
Denisa Polachová – učitelka ve třídě Slůňata
Kateřina Sobková – asistent pedagoga na třídě Slůňata
Alice Bauerová– speciální pedagog ve třídě Lvíčata
Erika Hlaváčková – asistent pedagoga ve třídě Lvíčata
PROVOZNÍ ZAMĚSTNANCI:
ŠKOLNICE
Věra Brillová
Renata
ÚČETNÍ
Jana Švehelková
VEDOUCÍ ŠKOLNÍ JÍDELNY
Jana Švehelková
HLAVNÍ KUCHAŘKA
Lenka Výtisková
POMOCNÁ KUCHAŘKA
Miroslava Havelková
Karin Macháčová
O UČITELKÁCH PODROBNĚ:
Jarmila Karnovská
Pedagogická praxe:
- MŠ Špálova, Ostrava – Přívoz, od roku 2011 dosud v programu Začít spolu
- MŠ respirační, U školky 1621/2, Ostrava – Poruba, 2002 – 2011
- MŠ logopedická, Liptaňské nám., Ostrava – Poruba, 1992 – 2002
- MŠ Martinů, Ostrava – Poruba, 1982 – 1992
Pedagogické vzdělání:
- Střední pedagogická škola Znojmo – učitelství pro MŠ
- Střední pedagogická škola Krnov – speciální pedagogika
- Studium pro ředitele škol a školských zařízení
Prohlubující profesní kurzy:
- Logodedický asistent
- Letní škola předškolní výchovy
- Letní škola PřV – Na cestě ke kvalitě MŠ
- Alternativy dobré praxe v MŠ
- Komunikací k individualizaci
- Využití typologie MBTI v MŠ
- Týmová práce
- Emoční a sociální rozvoj osobnosti
- Emoce v MŠ
- Rozvoj pedagogických dovedností v souladu s RVP PV
- Osobnostní sociální výchova v MŠ
- Osobnostní rozvoj
- Čteme s nečtenáři a učíme je kriticky myslet
- Hodnocení v MŠ
- Seminář mezinárodního programu Ekoškolka
- Základní charakteristiky programu ZaS
- Metoda dobrého startu
- Polytechnická výchova v mateřské škole
- Sfumato – splývavé čtení
- Předškolní vzdělávání z pohledu ČŠI
- Metodické a právní poradny pro vedoucí zaměstnance
- Kurz první pomoci pro pedagogy
- Plánování předškolního vzdělávání
- Pedagogická diagnostika v MŠ
- Komunikace pro pedagogy
- Komunikace a interakce
- Práce s dětmi s problematickým chováním v MŠ
- Koordinátor environmentální výchovy na škole
- účast na pedagogických konferencích
- Tuzemské a zahraniční stáže (běžné MŠ, Začít spolu, Waldorfská pedagogika, Montessori, Daltonský plán, vzdělávací systémy v Chorvatsku, Holandsku, Anglie, Srbsko, Slovinsko)
- Certifikát externí mentor a lektor pro oblast implementace kurikulární reformy v předškolním vzdělávání a další
- Za vzdělání společně – inkluze
- ParentingWithConfidence – International Step by Step Association Londýn
- Letní škola Metody Hejného
Profesionální zaměření:
- vzdělávací program Začít spolu
- osobnostně sociální výchova
- diagnostika školní zralosti a připravenosti
- podnětné prostředí
- ekologická výchova
- příspěvky v odborných pedagogických publikacích
- Lektor seminářů: Specifika práce s dvouletými dětmi v MŠ, Hravá jóga, Zdravotní tělesná výchova v MŠ, Příroda jako prevence, Balanční míče v praxi MŠ, Jak ještě můžeme pomoci dětem s odloženou školní docházkou
- Lektor Metody Hejného
- Lektor CKP metody Hejného
- Lektor, konzultant se zaměřením na podporu vzdělávání dětí s problémy v chování
Bc. Anna Žemlová
Pedagogická praxe:
- 2014 – dosud – MŠ Špálova.
Pedagogické vzdělání:
- 2007-2011 – Střední pedagogická škola a Střední zdravotnická škola svaté Anežky České, Odry, obor Předškolní a mimoškolní pedagogika.
- 2012 – 2015 – Ostravská univerzita v Ostravě, obor Učitelství pro mateřské školy.
- 2020 – Studium pro ředitele škol a školských zařízení.
Prohlubující profesní kurzy:
- Metoda dobrého startu
- Ilustrace práce s dětmi
- Školka hrou
- Sledování vývoje dětí předškolního věku
- Pedagogická diagnostika MŠ
- Práce s národnostními menšinami
- Hudební výchova jinak
- Ekoškola
- Cesta k individualizaci v MŠ
- Letní škola Začít spolu – pro pokročilé pedagogy
- Pokusy a objevy – vzduch a voda
- Předčtenářská gramotnost
- Předmatematická gramotnost
- Polytechnika v MŠ
- Vzdělání základ života – spolupráce s Ostravskou univerzitou
- Sociální vyloučení, sociální bydlení
- Tuzemská zahraniční stáž v Polsku – Wodzislaw Slaski – v rámci projektu „Rovný přístup ke vzdělávání II.“
- Kolegiální podpora „Cesta“ – společná cesta k individuálnímu rozvoji pedagogů
- Tuzemská zahraniční stáž ve Slovinsku – Lublaň – v rámci projektu OP VVV – Učíme se spolu
Profesní zaměření:
- Koordinátorka programu Ekoškola
- Vzdělávací program Začít spolu – absolvování rozšiřujícího kurzu pro pokročilé pedagogy – Praha 2017
- Lektor Metody Hejného
- Diagnostika školní zralosti a připravenosti
- Zástupce vedoucí CKP „Učíme se spolu“
Denisa Polachová:
Pedagogická praxe:
- 18. 11. 2015 – 31. 8. 2018 Asistent pedagoga ve třídě pro děti s poruchami autistického spektra, Mateřská škola Ostrava, Špálova 32, příspěvková organizace
- 1. 9. 2018 dosud Učitelka MŠ Špálova
Pedagogické vzdělání:
- Střední škola, Havířov – Prostřední Suchá, příspěvková organizace
- Obor: Výchovná a humanitární činnost – sociálně administrativní činnost
- Studium Vysoké školy – Předškolní pedagogika a pedagogika 1. stupně
- Studium pedagogiky podle § 22 odst. 1 písm. b) zákona č. 563/2004 Sb. a § 3 odst. 2 písm. b) vyhlášky č. 317/2005 Sb., KVIC Opava
Prohlubující profesní kurzy:
- Kvalifikační kurz pro pracovníky v sociálních službách se zaměřením na děti a děti se zdravotním postižením, MŠ Ostrava – Poruba, Čs. Exilu 670, příspěvková organizace
- Workshop pro asistenty pedagoga – poruchy autistického spektra, KVIC Opava
- Školení v oblasti specifik národnostních menšin, zejména specifik práce s romským dítětem, Mateřská škola Slezská Ostrava, Bohumínská 68, příspěvková organizace, pokračování seminářů s paní Červeňákovou a panem Mikulcem od 1. 9. 2018 dosud
- Seminář – Specifika výchovně vzdělávací práce v MŠ
- Seminář – Koncepce společného vzdělávání v praxi MŠ
- Projekt: Vzdělání základ života, Hlavní řešitel: Vzájemné soužití o. p. s., Ostravská univerzita – Pedagogická fakulta – ul. Fráni Šrámka 3, Ostrava Mariánské Hory
- Semináře – Sociální vyloučení – etická a emická perspektiva
- Metoda dobrého startu
- Zařazení do projektu – metoda Hejného pro MŠ
- Nácvik gest – jejich využití v pedagogické praxi
- Projekt Učíme se spolu – přednáška na téma Práce s emocemi
Profesní zaměření:
- Vzdělávací program Začít spolu
- Skutečně zdravá škola
Jana Krömer:
Pedagogická praxe:
- 1.9.2018-31.12.2018 Asistent pedagoga ve třídě pro děti s poruchami autistického spektra, Mateřská škola Ostrava, Špálova 32, příspěvková organizace
- 1.1.2019- dosud Učitelka, MŠ Špálova
Pedagogické vzdělání:
- Střední pedagogická a střední zdravotnická škola, Svaté Anežka České-Odry
- Rekvalifikace: Pečovatelka dětí 3-7 let
Prohlubující profesní kurzy:
- Projekt učíme se spolu – přednáška na téma Práce s emocemi
- Kolegiální podpora – metoda Hejného pro MŠ
- Projekt – Náš domov
Profesionální zaměření:
- Vzdělávací program Začít spolu