Projekt probíhá za finanční podpory Magistrátu města Ostravy, městské části Moravská Ostrava a Přívoz
Anotace projektu:
V rámci tohoto projektu děti pracují s kostkami z přírodního materiálu, z plastu, učí se být šetrní k přírodě využíváním ekologických materiálů, při výrobě lego stolu v dětech vzbudíme zájem o manuální práci a následně podpoříme rozvoj hrubé i jemné motoriky u dětí na běžných třídách školy.
Hlavní cíl projektu:
- rozvíjet u dětí představivost, tvořivost, hrubou a jemnou motoriku, jazykové dovednosti, inteligenci, cit pro geometrické obrazce, zvyšování sebedůvěry
- výchova dětí k ekologii
- respektovat děti kolem sebe a být k nim ohleduplný
- podporovat záměrné soustředění a udržet pozornost dítěte
Klíčové aktivity projektu:
- výroba lego stolu
- stavba různých objektů z kostek
- stavby podle plánu – rozvoj logického myšlení
- orientace v ploše
- činnosti rozvíjející logické myšlení, prostorovou orientaci, jemnou motoriku, znalost barev – tvořivý diktátPopis projektu:Děti prostřednictvím manuální práce vyrobí lego stůl, kdy do plastového stolu vyměří rozměry plastové mísy a učitelka otvor vyřeže, poté se zde mísa zachytí a vsypou se lego kostky. S dětmi pracujeme dle programu Začít spolu = v rámci center aktivit, to znamená, že kteroukoli denní dobu budou mít možnost v centru s materiálem pracovat dle vlastního rozhodnutí a potřeby.
Záměr a způsob realizace:
- Další aktivitou projektu budou tvořivé dílny pro rodiče s dětmi – Klučičí den – v odpoledních hodinách.
- Další aktivitou projektu je pořízení kostkoviště, kde budou děti stavět stavby podle fantazie, ale i podle plánu a orientovat se v ploše. Plánky mohou vznikat buď vlastním záznamem dětí nebo jej připraví učitelka nebo mohou spolupracovat učitelka – děti
- Využívání různých materiálů a práce s nimi dětem umožňuje rozvíjet se v mnoha směrech a naplňovat tak cíle RVP PV. Při práci s materiálem nerozvíjíme nejen jemnou motoriku a koordinaci ruky a oka, ale také myšlení a tvořivost. Rozvíjíme u nich schopnost postupovat podle instrukcí a obrázkových návodů. Při práci se děti učí komunikovat a spolupracovat s ostatními. Prostřednictvím staveb děti zachycují své fantazijní představy, při práci se učí poznávat hodnotu materiálu jakožto přírodního zdroje.
- záměr
- rozvoj a upevňování spolupráce s rodiči
- vědomě napodobovat pohyb, řídit se pokyny dospělého
- mít povědomí o širším technickém prostředí i jeho dění v rozsahu praktických zkušeností a dostupných praktických ukázek v okolí dítěte
- způsob realizace
-
- na jednotlivých třídách v rámci vzdělávacích bloků v průběhu celého dne – individuálně, hromadně, skupinově
- společná vzdělávací práce se skupinou stejně starých dětí
- tvořivé dílny pro rodiče s dětmi – Klučičí den – 2x za rok
- Časový plán a místo realizace:
- 1. 1. 2018 – 31. 12. 2018
- celoročně, dopoledne dle témat třídních vzdělávacích programů, tematické dílny s rodiči – Klučičí den (jaro, podzim)