Mateřská škola Ostrava, Špálova 32, příspěvková organizace

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1 2 3 4
Návštěva Mikuláše, Čerta a Anděl
5
Malá technická univerzita - stavitel města
6 7
8 9
Andělská besídka Slůňata 2025
10
Vánoční besídka ŽIRAFKY - Kouzlo zimy
11
Vánoční besídka pro Domov seniorů
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Dotace a granty > Putování za písmenky

Putování za písmenky



Termín realizace: 2024

Místo realizace: MŠ Špálova, zahrada školy

Počet účastníků: 52 dětí, rodiče a přátelé školy

Finanční příspěvek: 24 000 Kč

Popis projektu

Naším projektem se chceme intenzivněji věnovat rozvoji pregramotných dovedností dětí předškolního věku. Podnětným prostředím a různými formami práce stimulujeme přirozený vývoj gramotnosti dítěte a současně rozvíjíme i jiné stránky jeho osobnosti. Rády bychom doplnily centrum aktivit podporující tvořivou práci skupiny i jednotlivce: Knihy a písmena, kde dětem nabídneme metody a formy práce podporující zájem o čtení a psaní.

Děti zde budou pracovat s časopisy, písmeny a didaktickými pomůckami zaměřenými na zrakovou percepci – pracovní listy, puzzle, zrakové a paměťové hry. Dáme dětem prostor pro společné čtení, vytváření vlastních knih, „psaní“ příběhů, malované čtení a využití metody pojmového mapování, tj. čtení podle obrázků z různých oblastí a činností.

Pro naši práci je důležitá spolupráce s rodinou, proto budeme zákonným zástupcům během roku nabízet „čtenářské dílny“, kde je seznámíme s předčtenářskou přípravou, metodami práce s knihou i texty – říkanky, básničky, pohádky, příběhy. Obsah práce s knihou a textem bude uzpůsoben komunikačním dovednostem dětí ve speciální třídě, např. pohádky formou piktogramů a zalaminované pro více použití.

Cíl projektu

  • Řešit problémy na základě bezprostřední zkušenosti; dítě postupuje cestou pokusu a omylu, zkouší, experimentuje.
  • Při řešení myšlenkových i praktických problémů dítě využívá logické, matematické i empirické postupy.
  • Dítě vybírá a využívá vhodné způsoby, metody a strategie pro efektivní učení, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení.
  • Dítě vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá při učení, tvůrčích činnostech a v praktickém životě.
  • Dítě posoudí vlastní pokrok a kriticky zhodnotí výsledky svého učení a práce.

Aktivity projektu

  • Manipulační činnosti zdokonalující jemnou motoriku.
  • Aktivity rozvíjející smyslové vnímání, postřeh, zrakovou percepci a koncentraci pozornosti.
  • Aktivity zaměřené na myšlenkové operace – třídění, přiřazování, uspořádání, odhad, porovnávání apod.
  • Činnosti zaměřené na cvičení různých forem paměti (mechanické, logické, obrazné a pojmové).
  • Činnosti zaměřené na poznávání jednoduchých obrazně-znakových systémů (písmena, číslice, piktogramy, značky, symboly, obrazce).