Mateřská škola Ostrava, Špálova 32, příspěvková organizace

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1 2 3 4
Návštěva Mikuláše, Čerta a Anděl
5
Malá technická univerzita - stavitel města
6 7
8 9
Andělská besídka Slůňata 2025
10
Vánoční besídka ŽIRAFKY - Kouzlo zimy
11
Vánoční besídka pro Domov seniorů
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Dotace a granty > Cvičím, cvičíš, cvičíme

Cvičím, cvičíš, cvičíme



Popis projektu

Pohyb u člověka tvoří jednu ze základních potřeb života. Umožňuje nám růst, vývoj, dozrávání a formování celého těla. Pohyb je základní potřebou dítěte. Můžeme si všimnout, že u každého jedince je jiná, ale pokaždé vyvíjí celkovou aktivitu dítěte. Tato aktivita podněcuje dětské myšlení, dítě se při ní poznává, a tak zvětšuje zásobu svých informací, které má o sobě a poskytuje dítěti používat různé předměty a pomůcky. Při pohybové činnosti dítě tolik nesleduje prostředí a dokáže tak své obavy z neznámého mírně překonat, může sledovat ostatní děti a porovnat s nimi své pohybové dovednosti.

Při poznávání a objevování nových věcí pomocí pohybu je dítě uvolněné, bezstarostné, prožívá radost a je pohybově tvořivé. V souvislosti s poznatky o tělesném a psychickém růstu a vývoji dětí v předškolním věku byl v oblasti tělesné výchovy specifikován rámcový obsah činností, které odpovídají dětskému věku a jejichž prostřednictvím je ovlivňován především tělesný a pohybový rozvoj dítěte.

Tyto činnosti vedou k osvojení základů kompetencí zasahujících i další stránky osobnosti dítěte. Podle toho lze usuzovat, že pohyb je pro dítě bytostně potřebný. Pro pohybové aktivity lze využívat různé pomůcky, nářadí. Pořízením motivačních pomůcek pro cvičení budeme u dětí probouzet chuť k pohybovým aktivitám. Myslíme si, že zvláště nyní po Corona opatřeních, které bohužel ovlivnily i pohybovou aktivitu, budou pro děti nové aktivizační pomůcky vítanou změnou a motivací. Pomůcky budou zařazeny do inventářů tříd, v rámci zásad programu Začít spolu mají děti pomůcky volně dostupné – mohou je využívat kteroukoli denní dobu dle své potřeby v souladu s pravidly třídy.

Cíl projektu

Všestranný rozvoj pohybových schopností, rozvoj hrubé motorky, radostný prožitek ze společné aktivity jak s kamarády na třídě, tak i při akcích pořádaných pro rodiče s dětmi na pohybových workshopech.

  • rozvoj koordinace pohybu
  • posílení korpusu těla
  • srovnávání svalových dysbalancí
  • rozvíjení potenciálních pohybových předpokladů
  • rozvoj lokomočních dovedností
  • rozvoj nelokomočních dovedností
  • rozvoj manipulačních dovedností

Aktivity projektu

Pomůcky pořízené v rámci projektu budou využívány jako obohacení nabízených pohybových aktivit ve třídě i zahradě mateřské školy. Aktivity budou součástí Třídních vzdělávacích programů a tematických celků v rámci předškolního vzdělávání.

  • ranní cvičení
  • překážkové dráhy
  • pohybové hry
  • zdravotní cvičení
  • pohybové workshopy pro rodiče s dětmi – minimálně 2x za školní rok
  • individuální cvičení dětí
  • skupinové cvičení dětí

Motto

„Nemůžeme si vybrat, kolika let se dožijeme, ale můžeme si sami zvolit, kolik života našim létům dokážeme dát.“ John C. Maxwell